torstai 18. helmikuuta 2016

Perustilaus lisämausteilla


Mutkan kautta tulee mutta luin eräästä blogista, että Kurt Vonnegutin ystävä oli kertonut Vonnegutin joskus sanoneen, ettei ihmisen saisi olla ahne. Että kun on lapsensa saanut ja on kirjansa kirjoittanut, niin pitäisi olla tyytyväinen eikä ahnehtia lisää. Että sellainen oli elämä ja sitten ei. Jotain siihen malliin. Ei voi mitään, tiukkaa tekee olla nöyrä ja vanheta ja luopua. Mä nimittäin haluaisin olla kakskytviis, Kanadassa vaihdossa vuoden tai kaksi ja Ruotsissa kesätöissä useamman kerran. Hakisin väliaikaisia kirjastohommia, opiskelisin vähän lisää, eläisin pääkaupunkiseudulla pari vuotta pidempään, muuttaisin Kokkolaan, saisin viisi lasta, hankkisin kissan ja koiran ja veneen ja varsinkin sähköhammasharjan. Parasta mallia. Ei tää tietty kauas heitä siitä mitä on tullut vuosien mittaan tehtyä, mutta ottaisin saman uusiksi vielä vähän runsaampana versiona kiitos. Voin aloittaa heti huomenna, niin että pistäkääpä sitä uutta kierrosta tulemaan ihan reilusti vaan, ei tartte kainostella.








7 kommenttia:

Päivi S kirjoitti...

Ja mä olisin kapeajalkainen travelleri, joka aloitti karaten kymmenen vuotta aiemmin. Muuten oon tyytyväinen omaan perussettiini. Paitsi se kesämökki puuttuu.

Aulisko kirjoitti...

Ei multakaan oikeastaan puutu kuin vene, kissa ja koira nyt kun hammasharja on hankittu. Mä luulen, että Kurt oli oikeassa.

Päivi S kirjoitti...

Mä haluaisin kans luennolle, jossa vois vaan kuunnella ja miettiä asioita. Ei ryhmätöitä, parikeskusteluja eikä muira tilanteita, joissa pitäs itse olla viisas. Haluaisin oppia tietämään, mikä on metateksti, metataso ja metafyysinen.

Aulisko kirjoitti...

Tässä vaiheessa elämää ryhmätöitä on tehty jo ihan tarpeeksi. Mä haluan vain koulutuksia, joissa tieto kaadetaan mun päähän.

Päivi S kirjoitti...

Juuri näin. Leikit on leikitty.

Kutri kirjoitti...

Näitä kausia tulee mullekin. Että kaikki uusiksi kiitos. Nyt elän sellasta Olen-tyytyväinen-siihen-mitä-mulla-on -kautta, mutta kuka tietää, ehkä jo huomenna haluan olla kakskymppinen, huomattavasti rohkeampi versio itsestäni ja lähteä Lontooseen opiskelemaan.

Aulisko kirjoitti...

Ei hassumpi ajatus sekään.